Basics of Modelling___
1. Fitness is Important---
Be healthy inside, fitness is very important in modeling ..join fitness trainers who is work specially for models ,tell him about your modeling goals.. follow your diet chart And excercise chart regular basis to achieve your fitness Goals ..
1. Fitness महत्वपूर्ण है ---
अंदर से स्वस्थ रहें, मॉडलिंग में फिटनेस बहुत महत्वपूर्ण है। एक फिटनेस ट्रेनर जो विशेष रूप से मॉडलों के लिए काम कर रहा है, उसे अपने मॉडलिंग लक्ष्यों के बारे में बताएं .. अपने फिटनेस लक्ष्यों को प्राप्त करने के लिए अपने आहार चार्ट और एक्सर्साइज़ चार्ट का नियमित रूप से पालन करें।
2.Maintain your Appearance---
Make your self healthy groomed ,follow trends, take care of your body ,skin .
avoid too much makeup..most of modeling agencies prefer natural look..
2. अपनी उपस्थिति ---
अपने आप को स्वस्थ बनाएं, रुझानों का पालन करें, अपने शरीर, त्वचा की देखभाल करें।
let your personality shine have a confident attitude, love your work you have to promote your self look for opportunities to step up and prove your opportunities ..
3.शर्मीली मत बनो--
4. Portfolio
prepared portfolio by professional including headshots , close up shots ,body shots and profile without makup, and on a plan background, ..try to express your self in range of characters and looks.do not waste too much money on Portpholio .
dont forget Portpholio is works like cv in modeling agency ,
which showcase your facial expression and shows your look..
4.पोर्टफ़ोलियो
पेशेवर द्वारा तैयार किए गए हेडशॉट्स, क्लोज अप शॉट्स, बॉडी शॉट्स और प्रोफाइल विदाउट मेकअप सहित, और एक योजना पृष्ठभूमि पर, .. पात्रों और लुक में अपने आप को व्यक्त करने के लिए .. पोर्टफ़ोलियो पर बहुत अधिक पैसा बर्बाद न करें।
ना भूलें पोर्टफोलियो मॉडलिंग एजेंसी में cv की तरह काम करता है,
जो आपके चेहरे की अभिव्यक्ति को दर्शाता है और आपके लुक को दिखाता है..
5.Match your Modeling Goals
(A) plus size model
The curvy and plus-size models are breaking all the rules. Anyone who is curvy or overweight can walk the runway if they wish and have the dedication to do so.
plus size modeling tends to use sizes rather than measurements. Most plus female models are a size 10-12 and up, but some agencies and brands consider a size-10.
most clothing brand required plus size models..
(A) प्लस आकार मॉडल
सुडौल और अधिक आकार के मॉडल सभी नियमों को तोड़ रहे हैं। जो कोई भी सुडौल या अधिक वजन वाला है, वह चाहे तो रनवे पर चल सकता है और ऐसा करने के लिए समर्पण कर सकता है।
प्लस साइज मॉडलिंग माप के बजाय आकार का उपयोग करता है। अधिकांश प्लस महिला मॉडल 10-12 और ऊपर के आकार के होते हैं, लेकिन कुछ एजेंसियां और ब्रांड आकार -10 मानते हैं।
B. Runway Model
Female runway or catwalk models are usually a minimum of 5 feet, 9 inches tall, but taller is preferred. Runway models must have precise measurements so they're able to fit the clothes that designers are going to be showing to their clients..
(B) रनवे मॉडल
महिला रनवे या कैटवॉक मॉडल आमतौर पर न्यूनतम 5 फीट, 9 इंच लंबे होते हैं, लेकिन लम्बे को प्राथमिकता दी जाती है। रनवे मॉडल में सटीक माप होना चाहिए ताकि वे उन कपड़ों को फिट कर सकें जो डिजाइनर अपने ग्राहकों को दिखाने जा रहे हैं।..
(C) A print model / Commercial Model
Commercial models can be any age, size, or height because they're needed for a variety of functions. Commercial models can do everything that isn't generally associated with high fashion, including ads for products and services—such as housewares, food, travel, and tech
Advertisements (both print and television), magazines and catalogues all fall under the commercial umbrella..
(C) प्रिंट मॉडल / वाणिज्यिक मॉडल
वाणिज्यिक मॉडल किसी भी आयु, आकार, या ऊँचाई के हो सकते हैं क्योंकि उन्हें विभिन्न प्रकार के कार्यों के लिए आवश्यक है। वाणिज्यिक मॉडल वह सब कुछ कर सकते हैं जो आम तौर पर उच्च फैशन से जुड़ा नहीं होता है, जिसमें उत्पादों और सेवाओं के विज्ञापन शामिल होते हैं - जैसे कि गृहिणी, भोजन, यात्रा और तकनीक।
विज्ञापन (प्रिंट और टेलीविजन दोनों), पत्रिकाओं और कैटलॉग सभी वाणिज्यिक छतरी के नीचे आते हैं।..
(D) Other type of modeling
Glamour Model , Alternative models,Parts Model etc and more..
If you don't fit any of the face or body descriptions, perhaps you can be a foot, hair, or hand model..
ग्लैमर मॉडल, वैकल्पिक मॉडल, पार्ट्स मॉडल आदि और अधिक ..
यदि आप चेहरे या शरीर के किसी भी विवरण में फिट नहीं होते हैं, तो शायद आप एक पैर, बाल या हाथ मॉडल हो सकते हैं।..
6. Modeling Agency
Most of agencies work with big-budget advertising agencies and fashion designers. They invest money into developing their talent so they can increase their status within the industry. These top agencies helps train (freshers too)models, get test shoots, layout portfolios, and put together composition photo cards and other printed materials most modeling agencies charges money from models (so that they make portpholios) .These agencies find work for models by presenting them to designers,photographers, and ad agencies.These agencies are also responsible for booking the jobs, billing for the jobs, and eventually paying the models for their time..
most agencies take signed condition(agency ) agreement from models so that model bound to work only them or many more conditions applicable on models ,be carefull before signing agreement and read carefully agency term and conditions ..
6.मॉडलिंग एजेंसी
अधिकांश एजेंसियां बड़े बजट की विज्ञापन एजेंसियों और फैशन डिजाइनरों के साथ काम करती हैं। वे अपनी प्रतिभा को विकसित करने में पैसा लगाते हैं ताकि वे उद्योग के भीतर अपनी स्थिति बढ़ा सकें। ये शीर्ष एजेंसियां ट्रेन (फ्रेशर्स) मॉडल की भी मदद करती हैं, टेस्ट शूट, लेआउट पोर्टफोलियो प्राप्त करती हैं, और साथ में कंपोजिशन फोटो कार्ड और अन्य मुद्रित सामग्री डालती हैं, ज्यादातर मॉडलिंग एजेंसियां मॉडल्स से पैसे वसूलती हैं (ताकि वे पोर्टफ़ोलिओज़ बना सकें)। इन एजेंसियों को मॉडल द्वारा काम मिल जाता है। उन्हें डिजाइनरों, फोटोग्राफरों और विज्ञापन एजेंसियों के सामने पेश करना। इन एजेंसियों को नौकरियों की बुकिंग, नौकरियों के लिए बिलिंग और अंततः अपने समय के लिए मॉडल का भुगतान करने के लिए भी जिम्मेदार हैं।
अधिकांश एजेंसियां मॉडलों से हस्ताक्षरित शर्त (एजेंसी) अनुबंध लेती हैं ताकि मॉडल केवल उन पर काम करने के लिए बाध्य हो या मॉडल पर लागू कई और शर्तें, समझौते पर हस्ताक्षर करने से पहले सावधानी बरतें और सावधानीपूर्वक एजेंसी अवधि और शर्तों को पढ़ें ..
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